گزارشات

منطقه: بلده نور

مدت برنامه: 1 روزه

تاریخ برنامه: 95/02/03

اعضای محترم باشگاه یکبار دیگر یک برنامه خوب و فنی را تجربه کردند. صعود به چشمه کنار نج در یک هوای کاملا صاف و آفتابی با عبور از مسیرهای فنی.

روز جمعه ساعت 5 صبح در مسیر جاده هراز در قسمت هردورود وارد جاده آسفالته بلده شدیم. در مسیر قبل از روستای "تاکر" با دیدن تابلوی روستای "نج" وارد فرعی سمت چپ شده و پس از طی 5 کیلومتر سربالایی به روستای زیبا و خوش آب و هوای نج رسیدیم. جایی را در محل برای صرف صبحانه انتخاب کردیم.

از کنار مدرسه قدیمی نج به سمت جنوب کوهنوردی خود را شروع کردیم. از کنار جوی آب که جهت آبیاری باغات محل جاری بوده است، عبور کرده و به "منبع آب" رسیدیم. مسیرمان را به سمت راست ادامه داده و از یک شیب تند گذر کردیم. هر چه که ار محل دور می شویم، زیبایی اطرافمان دو چندان می شود. در مسیر غرب محل قله "چشمه کنار" را صعود کردیم. از کنار منبع آب مسیر سمت راست را رفتیم که کاملا صخره ای بوده است. در این مسیر با رعایت اصول صخره نوردی به خوبی از میان صخره ها عبور کرده و قله "شش بند" را هم صعود کردیم.

از محل تا منبع آب 45 دقیقه و از منبع آب تا قله حدود 3 ساعت زمان نیاز است.

چشم انداز منطقه به گونه ای بوده که قلل "زنگ زنگ"، "سردخنی" از سمت شرق، قله "لیوار" پر از برف از جنوب و قله "سبحان الله" از سمت غرب خودنمایی می کردند.

میان قله چشمه کنار و شش بند 2 الی 3 آبشار وجود دارد.