گزارشات

منطقه: بلده نور

مدت برنامه: 1 روزه

تاریخ برنامه: 95/01/27

برای شروع این برنامه باید می رفتیم روستای "تاکر" واقع در منطقه بلده نور. لذا ساعت 5 صبح روز جمعه به اتفاق اعضای باشگاه با ماشین به سمت جاده هراز حرکت کردیم. پس از پل سیاه بیشه در قسمت هردورود وارد فرعی سمت راست شده و با عبور از روی پل وارد جاده آسفالته بلده نور شدیم. مسافتی حدود 40 کیلومتر را در این جاده طی کرده و پس از تابلوی روستای نج، به روستای تاکر رسیدیم. از ماشین پیاده شده و با سرپرستی آقای فلاح برنامه کوهنوردی را آغاز کردیم.

کنار مسجد تاکر از میان محل عبور نموده و از سمت راست حمام روستا حرکت کردیم. ساعت 8:25 صبح بوده است. در امتداد آب با عبور از دره به "تنگ سر" رسیدیم که منطقه ای وسیع و سرسبز بوده است. در ساعت 9 مسیرمان را به سمت راست ادامه داده و 9:45 وارد جایی شدیم که "کنه سر" نام داشت. هوا به قدری خوب بوده که یک صبح دل انگیز بهاری را ایجاد کرده بود. از کنه سر همینطور از سمت راست رفتیم و 11:45 خودمان را به "لمند" رساندیم. از اینجا قله گرگ از سمت شمال شرقی از دور خودنمایی می کرد. از طرفی مناظر دیگری نیز در اطرافمان قابل رویت بود. از جمله روستای تاکر و راهی که تا اینجا طی کردیم. البته از یک فاصله دورتر و در ارتفاعی بالاتر. می توان گفت صحنه هایی که این گونه خلق می شوند، به نوعی چشم انداز زیبایی را بوجود می آورند. کوهنوردی خود را در این مسیر ادامه داده و در نهایت ساعت 13 قله 3560 متری "گرگ" را صعود کردیم. از قله گرگ، ارتفاعات "یالرود"، قله "دماوند"، "آزادکوه" و کوه های رشته کوه البرز از دور نمایان است و جلب توجه خاصی می نماید.

اگر از کنه سر مسیرمان را به سمت چپ ادامه دهیم به قله "مشکو" می رسیم که در امتداد قله گرگ و "گته یال" قرار دارد.

از روستای تاکر تا قله گرگ حدود 5 الی 6 ساعت زمان جهت صعود نیاز است و دیگر اینکه تا کنه سر آب نیز موجود است.