گزارشات

منطقه: چلاو

مدت برنامه: 1 روزه

تاریخ برنامه: 95/01/20

بر اساس جدول برنامه های شش ماهه اول سال 95، اولین برنامه باشگاه به "بلاکون" از توابع روستای "پاریمه" اختصاص دارد. لذا در صبح روز جمعه به همراه 38 نفر از اعضای باشگاه از جاده هراز به سمت منطقه "چلاو" حرکت کردیم. در منطقه "منگل" با ورود به فرعی سمت چپ از روی پل فلزی عبور کرده و به سمت شرق مسیرمان را ادامه دادیم. به دو راهی مدرسه شبانه روزی امام خمینی رسیده و از سمت راست رفتیم تا جایی که به جاده فرعی روستای پاریمه رسیده و دوباره از سمت راست وارد جاده این روستا شدیم. در قسمتی از این جاده آسفالته در ورودی روستا از ماشین پیاده شدیم تا کوهنوردی خود را آغاز کنیم.

با دیدن آسمانی صاف و آبی، به خوب بودن هوای امروز اطمینان پیدا کردیم. حرکت خود را از اینجا شروع کرده و از میان کوچه های روستا به سمت جنوب رفتیم. شکوفه روی درختان موجود در باغات پاریمه نوید آمدن بهار را می دادند. ما نیز با دیدن آن ها و زمین های سرسبز اطراف، به راه خود ادامه دادیم. به مرتعی رسیدیم که "درازدشت" نام داشت. از درازدشت تا امامزاده صالح 35 دقیقه زمان نیاز است. لذا با گذشت این زمان خودمان را به کنار بنای قدیمی این امامزاده رساندیم. این امامزاده در جنوب شرقی درازدشت واقع شده و دارای آب نیز است. ارتفاع اینجا 1200 متر بوده است. در این مکان درختان با گونه های قدیمی از جمله "شمشاد" و "سرخ دار" را می توان دید که منحصر به همین منطقه است. این جای زیبا را برای صرف صبحانه انتخاب کرده و به خوردن چای و صبحانه پرداختیم.

پس از صرف صبحانه از کنار امامزاده عبور کرده و به سمت جنوب مسیرمان را ادامه دادیم. پس از یک ساعت به مرتع "بلاکون رسیدیم". در یک طرف این مرتع شاهد آب بندان بسیار زیبایی بودیم که اطراف آن را روی آب سبزه های بهاری و جلبک ها پوشانده بودند و زمانی که در کنار آن قدم می زدیم، به زیبایی هر چه تمام تر تصاویری دیدنی روی سطح آب خلق می شد. عکس هایی را از این منطقه بکر با اعضای باشگاه در دوربین هایمان ثبت کردیم. ناگفته نماند مرتع بلاکون دارای دو کلبه یکی در سمت چپ مسیر و دیگری در سمت راست این منطقه است که با جی پی اس علامت گذاری شده اند. با عبور ار کنار این کلبه های چوبی مسیرمان را به سمت جنوب ادامه دادیم و در پایان با موفقیت به بالاترین نقطه رسیده و قله بلاکون را صعود کردیم. زمان های موردنیاز جهت رسیدن به مناطق مختلف این مسیر زیبا به صورت زیر است.