گزارشات

منطقه: بلده

مدت برنامه: 1 روزه

تاریخ برنامه: 94/08/22

ساعت 5 صبح روز جمعه از میدان 17 شهریور آمل به سمت جاده هراز حرکت کردیم. پس از حدود 35 کیلومتر به "هردورود" رسیده و در این لحظه با عبور از پل بلده در سمت راست، جهت حرکتمان را تغییر دادیم. در این مسیر از روستاهای "تاکر"، "مزید"، "دویلات" و "سادات محل" گذر کرده و در نهایت به روستای "چل" یا "چل رود" رسیدیم.

بر اساس نوشته های موجود در سایت رسمی روستای چل رود، از دید اهالی محل اسم این روستا به علت فزونی زبانی و گفتاری، دستخوش دگرگونی به نام چل شده است. حال بر آن شدند که به این اسم با الهام گرفتن از رود همیشه جاری "میان کوه" و استفاده از پیشوند چل مفهوم جدیدی بدهند و به چل رود تغییر دادند تا شایسته و بایسته تر باشد. این روستا در دهستان "میانرود علیا"، بخش بلده، شهرستان نور از استان مازندران واقع است. چل رود آخرین روستای این مسیر نیز به شمار می رود.

پس از صرف صبحانه، کوهنوردی خودمان را با سرپرستی آقای فلاح از کنار مسجد جامع محل به سمت چپ آغاز کردیم. وارد دره ای شدیم و پس از آن به سمت جنوب مسیرمان را ادامه دادیم. هوا کاملا صاف و آسمان نیز آبی بوده است. همین شرایط جوی این نوید را به ما می داد که یک برنامه خوب را در پیش خواهیم داشت. در این لحظه روی یال سمت چپ قرار گرفتیم و برای رسیدن به قله، مسیر شرق را ادامه دادیم. کم کم به قله نزدیک می شدیم. اطراف ما پوشیده از برف های اندک پاییزی بوده و دیدن آن ها لذت این برنامه را برای ما دو چندان کرده بود.

در نهایت به همراه همه اعضای باشگاه قله 3060 متری "پردر" را صعود کردیم. از این بالا قله های "سبحان اله"، "ناظر" و "گل فراخ" در سمت چپ ما خودنمایی می کردند. سمت راست مسیرمان قله "اسپی کوهک" از دوردست نمایان بوده و در روبروی ما نیز قله "آزادکوه" قابل دیدن بوده است.